Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti IT express, s.r.o.
Predávajúci: IT express, s.r.o., Cyprichova 1, 831 54 Bratislava, IČO: 46 151 681, DIČ: 2023256422, IČ DPH: SK2023256422; registrovaný na Okresnom súde Bratislava 1, oddiel: Sro, vložka číslo: 72793/B, zastúpená: Miroslav Sabo, konateľ
Kupujúcim sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá objedná v internetovom obchode www.itexpress.sk tovar alebo službu a uzatvorí s predávajúcim zmluvu na diaľku prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku akými sú napr. elektronická pošta, telefón, ponukový katalóg a pod.
Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O.Box 5, 820 07 Bratislava 27; Regionálna veterinárna a potravinová správa Bratislava, Polianky 8, 841 01 Bratislava; Regionálny úrad verejného zdravotníctva Bratislava, Ružinovská 8, 820 09 Bratislava.
2.1 Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká odoslaním objednávky zo strany kupujúceho a jej prijatím na strane predávajúceho.
2.2 K uzatvoreniu kúpnej zmluvy, na základe ktorej spoločnosť IT express, s.r.o. dodá kupujúcemu objednaný tovar (ďalej Kúpna zmluva) dochádza na základe (i) návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy, ktorým je záväzná objednávka kupujúceho a zároveň (ii) písomného prijatia návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy zo strany spoločnosti IT express, s.r.o.
2.3. Prijatie návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy je včasné písomné vyhlásenie spoločnosti IT express, s.r.o. adresované kupujúcemu, v ktorom spoločnosť IT express, s.r.o. potvrdzuje, že návrh kupujúceho na uzavretie Kúpnej zmluvy prijíma. Pre zamedzenie akýchkoľvek pochybností, za prijatie návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy nie je možné považovať automaticky vygenerovaný e-mail ohľadne prijatia objednávky pod konkrétnym číslom, ale až následný e-mail, ktorým spoločnosť IT express, s.r.o. si vyhradzuje právo stornovať objednávku kupujúceho na tovar v prípade, že spoločnosť IT express, s.r.o. nie je schopná dodať tovar z dôvodu jeho vypredania, ukončení výroby alebo pri vzniknutých omyloch v kúpnej cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode.
4.1 Cena tovaru je určená aktuálnym cenníkom, pričom cena sa zobrazuje na karte samotného výrobku na adrese www.itexpress.sk. Ceny sú zobrazované bez DPH, aj vrátane 20% DPH, resp. 10%DPH, tak ako je uvedené pri tovare. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar v kúpnej cene a množstve platnej v deň odoslania objednávky, okrem zjavných omylov v kúpnej cene. O týchto skutočnostiach bude kupujúci informovaný v čo najkratšom čase po zadaní objednávky. V prípade, ak kupujúci nesúhlasí so zmenami v predajnej cene alebo množstve tovaru, môže od zmluvy odstúpiť.
4.2 Cenu za dodaný tovar je kupujúci povinný uhradiť, pričom si môže zvoliť z nasledovných spôsobov:
4.3. Cena za tovar je splatná do dátumu uvedeného na daňovom doklade (faktúre), ktorý kupujúcemu vystaví spoločnosť IT express, s.r.o.. Kupujúci je povinný uhradiť šetky záväzky voči spoločnosti IT express, s.r.o. podľa pravidiel v týchto všeobecných obchodných podmienkach, pokiaľ nemá písomne dohodnuté individuálne platobné podmienky. V prípade, ak kupujúci prekročí stanovenú dobu splatnosti je povinný zaplatiť zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z dlžnej čiastky za každý, aj začatý deň prekročenia doby splatnosti.
4.4. Spoločnosť IT express, s.r.o. si vyhradzuje právo vyžadovať od kupujúceho, ktorý má neuhradené záväzky po lehote splatnosti, alebo mal takéto záväzky opakovane v minulosti, platbu vopred na zálohovú faktúru, alebo hotovosti pri dodaní tovaru. V prípade, ak kupujúci túto podmienku neakceptuje, vyhradzuje si spoločnosť IT express, s.r.o. právo dodať kupujúcemu objednaný tovar až po vyrovnaní všetkých záväzkov.
5.1. Osobný odber tovaru je ZDARMA, po predchádzajúcom telefonickom dohodnutí termínu vyzdvihnutia objednaného tovaru (v priestoroch spoločnosti IT express, s.r.o., Pekná cesta 15, 831 52 Bratislave).
Doprava v Bratislave pri objednávkach od 59€ s DPH je úplne bezplatná. Pre objednávky do 59€ s DPH účtujeme dopravné náklady vo výške 4,90€ s DPH. Dopravu v Bratislave zabezpečujeme vlastnými vozidlami.
Doručenie zásielky Slovenskou poštou je vo výške 3,90€ s DPH. Pri objednávke od 59€ s DPH je úplne bezplatná.
Kuriérom DPD vo výške 4,90€ s DPH. Pri objednávke od 59€ s DPH je úplne bezplatná.
Nadrozmerné, či neštandardné zásielky mimo Bratislavu dodávame externou spoločnosťou a výška dopravných nákladov závisí od hmotnosti, alebo objemu zásielky. O presnej cene dopravných nákladoch je kupujúci vopred telefonicky, alebo e-mailom informovaný pre odsúhlasenie.
5.2. Predávajúci sa zaväzuje:
5.2. Predávajúci nezodpovedá za:
5.3. Dodávky objednaného tovaru sú podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností predávajúceho realizované v čo najkratšom čase od prijatia objednávky. Pri tovare, ktorý nie je skladom, príp. iba v obmedzenom množstve, sa objednaný tovar objednáva u dodávateľa. V takomto prípade kupujúci bude vopred informovaný e-mailom, alebo telefonicky na zmenu dodacej lehoty objednaného tovaru.
5.4. Kupujúci je povinný predávajúceho neodkladne informovať o akejkoľvek zmene miesta dodania tovaru, alebo osoby oprávnenej k prevzatiu tovaru. Predávajúci nezodpovedá za škodu spôsobenú nesprávnym alebo oneskoreným dodaním tovaru, ak bola spôsobená porušením povinností kupujúceho podľa tohto článku. Zodpovednosť za dodaný tovar prechádza na kupujúceho momentom jeho prevzatia.
5.5. Kupujúci sa zaväzuje:
5.6. V prípade, že si kupujúci tovar neprevezme (na základe objednávky), predávajúci si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody. V prípade, že si kupujúci tovar neprevezme pri prvom doručení a požaduje opätovné doručenie tovaru, je povinný uhradiť náklady prvého ako aj opätovného doručenia tovaru.
5.7. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy. Tovar, alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, si predávajúci vyhradzuje právo, v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.
6.1. Pri preberaní tovaru je kupujúci povinný skontrolovať balenie zásielky. V prípade poškodenia obalu je kupujúci povinný okamžite reklamovať poškodenie u dopravcu/kuriéra a zásielku neprebrať. Po prevzatí zásielky od prepravnej spoločnosti je kupujúci povinný skontrolovať objednané množstvo a kvalitu dodaného tovaru. Nesprávne množstvo a zjavné chyby tovaru pri dodávke je kupujúci povinný reklamovať písomne ihneď, najneskôr do 24 hodín od prebratia tovaru a nahlásiť emailom, alebo telefonicky.
6.2. Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri použitom tovare nezodpovedá za chyby vzniknuté ich použitím, alebo opotrebením. Pri tovare predávaného za nižšiu cenu, predávajúci nezodpovedá za chybu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o tovar, ktorý sa rýchlo kazí, alebo použitý tovar, zodpovedá predávajúci za chyby, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka).
6.3. Ak kupujúci je spotrebiteľom, záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov. Záručná doba na použitý tovar je 12 mesiacov. Záručná doba na služby (oprava, alebo úprava predmetu kúpy) je 3 mesiace. Záručná doba na zhotovenie tovaru na zákazku je 24 mesiacov. Reklamáciu tovaru, ktorý sa rýchlo kazí, musí kupujúci uplatniť najneskôr nasledujúci deň po kúpe. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka, a záručná doba je 12 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti, alebo priamo od predávajúceho, ak si tovar preberá kupujúci osobne.
6.4. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho. V prípade, ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho, predávajúci je v zmysle platnej legislatívy oprávnený reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle §151a a nasl. Občianskeho zákonníka. V reklamácii je kupujúci povinný chyby popísať, prípadne uviesť ako sa prejavujú. Reklamácie je možné nahlásiť prostredníctvom formulára, alebo písomne emailom na adrese office@itexpress.sk. Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe.
6.5. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie spôsobené nasledovným užívaním:
Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok, alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach. Záruka sa nevzťahuje ani na poškodenie spôsobené pri preprave zásielky. Všetky právom uplatnené záručné opravy sú bezplatné, vrátane nákladov na doručenie opraveného tovaru kupujúcemu.
6.6. Reklamovaný tovar je potrebné osobne priniesť, alebo zaslať na našu adresu uvedenú nižšie. Tovar neposielajte na dobierku. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k ďalšiemu poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné priložiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a odporúčame priložiť vyplnený reklamačný formulár. Tovar posielajte späť na adresu: IT express, s.r.o., Pekná cesta 15, 831 52 Bratislava 34.
6.7. Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť, alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
6.8. Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou, alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia, alebo jej odôvodnené zamietnutie.
7.1. Spotrebiteľ má na základe zákona č.102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku, alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „Zákon“) podľa ustanovení §7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru. Právo vrátiť tovar musí zákazník uplatniť písomne najneskôr posledný deň stanovenej lehoty. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: Odstúpenie od kúpnej zmluvy. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods.6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014 Z.z. Tovar neposielajte na dobierku, inak nebude prevzatý. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
7.2. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
7.3. Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúci vráti najneskôr do 14 dní kupujúcemu všetky platby za tovar/službu, vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods.3 zákona č. 102/2014 Z.z. a iných nákladov, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr, ako je mu doručený tovar. Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, ako kupujúci použil pri svojej platbe. Kupujúci sa môže s predávajúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby.
7.4. Stornovať objednaný tovar, alebo službu má kupujúci právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku.
7.5. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva.
8.1. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „Návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa zákon 391/2015 Z.z., ak predávajúci na žiadosť podľa odseku 7.5. odpovedal zamietavo, alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Subjektami ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2.
8.2. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania, alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy, alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom 8.07.2019.
veľmi ústretový prístup
Velmi seriozny a ustretovy predajca, odporucam nakupovanie u tohto predajcu.
Prekvapivo dodanie k dverám hneď na druhý deň, platba na faktúru, veľmi ochotný pracovník. Doteraz som využívala na veľa nákupov Mall.sk, tu bol rovnaký…